HUSK FRI FRAGT VED KØB FOR OVER 600 KR

  • MIN KURV    0

    Din indkøbskurv er tom.

Hvorfor træne sin bækkenbund?


Hele bækkenbundsmuskulaturen er med til at at holde livmoderen på plads. Samtidig fungerer de små muskler som en lukke “ventil” for blæren.

En trænet og smidig bækkenbund giver både dig og din partner større nydelse i forbindelse med sex, og du vil opleve at dine orgasmer vil blive kraftigere og at du kan få dem til at vare længere.

Når du træner din bækkenbund, kan du afhjælpe nedsunken livmoder og behandle og forebygge inkontinens f.eks. i forbindelse med fødsel, sygdom og operation. En dansk undersøgelse har vist at 16% af alle kvinder ml. 40-60 er urininkontinente og tallet er stigende.


Hvordan finder man sin bækkenbund:
Læg dig ned på ryggen og slap helt af i mave, lår og baller – indfør en finger i skeden og spænd i bækkenbunden (ligesom når man holder på strålen, når man tisser). Du skulle gerne mærke din bækkenbund/skede stramme om din finger – det er denne muskel der skal arbejde og de andre muskler skal slappe helt af.


Hvordan træner man med Bækkenbundstræningskugler:
Det kan være en fordel at bruge en smule glidecreme, inden man indfører kuglen i vagina.
Start med at læg dig ned på ryggen, efterfølgende kan du sidde, stå og gå rundt imens du har kuglen oppe.


1.
Først skal bækkenbunden aktiveres: det gør man ved at klemme sammen om kuglen 5 gange hurtigt efter hinanden (slap herefter af i 5 sek.), dette gøres 5 gange i træk.


2.
Klem herefter sammen om kuglen i 5 sek. og slap af i 5 sek., gør dette 5 gange.

(Når du bliver mere trænet, kan dette øges til 10,15,20,25,30 sek., husk at slappe af i det antal sek. du klemmer).


3.
Til sidst klemmer du sammen om kuglen i så lang tid du kan og holder pause bagefter.


Når du er blevet mere bevidst om din bækkenbund og underliv, kan du begynde at gå rundt med kuglen. Vægten fra kuglen gør, at den søger mod åbningen og man vil automatisk klemme sammen i bækkenbunden og holde kuglen oppe. Derfor bliver det også nemmere at træne i hverdagen. 


Husk, at en sund bækkenbund er smidig og elastisk og en overspændt bækkenbund er øm og hård. Når man føler sig klar til at skifte til en kugle der vejer mere og er mindre, så kan man gøre det.


God træning. 

Julie - Sexolog & Vaginalterapeut
Har du lyst til at få flere godt råd fra Julie kan du læse mere her..

 Du kan downloade instruktionerne her..

Flere indlæg

Søg