HUSK FRI FRAGT VED KØB FOR OVER 600 KR

  • MIN KURV    0

    Din indkøbskurv er tom.

Kommer for hurtigt

 

Hejsa med jer.
Jeg har et problem med at komme utroligt hurtigt, så ville høre om i har nogle råd og eventuelt om jeg kan gøre noget for at komme til at holde længere? 

 


 

Tak for dit spørgsmål. Du skriver ikke rigtig noget om din alder? Eller om du også har for tidlig udløsning, når du også onanerer alene? – Derfor kommer jeg med lidt forskellige øvelser, som er nyttige til mænd i alle aldre.

Der er som sagt nogle forskellige ting du kan gøre og en af dem er start-stop-metoden. Det betyder, at når du er lige ved at komme, så trækker du dig ud og bliver der i 20-30 sekunder og så kan du fortsætte igen. Dette gentages flere gange i løbet af samlejet og på den 10 gang, må du få udløsning. Det kan godt virke en smule distraherende, at skulle afbryde samlejet, men det er en god øvelse til at lære at være i kroppen og nydelsen, og lære at kontrollere denne. Det vil derudover være rigtig effektivt, at du også laver start-stop-metoden når du onanerer.

En anden god øvelse, som mange glemmer eller måske ikke tænker over er, at trække vejret. Træk vejret dybt ned i kroppen. Mange mænd spænder i kroppen lige inden de får en udløsning, hvilket er med til, at gøre det svært at holde så længe. Når man spænder i kroppen, så trækkes muskler i underlivet automatisk sammen og det får en til at komme hurtigere. Så dybe dybe vejrtrækninger, helt ned i maven. Øv dig igen også på dette når du onanerer.

En af de mest effektive ting du kan gøre er, at træne din bækkebund – altså muskulaturen i dit underliv. Ligesom når man fx træner sine arme, så bliver man stærkere, det samme gør sig gældende ved bækkenbunden. Man kan træne sin muskulatur stærk og udholdende.

Jeg vil egentlig anbefale dig, at købe bogen ’Fra regnorm til anakonda’ (Lidt fjollet titel, men bogen er god), den beskriver hvordan og hvorfor du bør træne lige netop denne muskel.

Måden du kan træne på er ved at klemme sammen på samme måde, som når man stopper en tis-stråle. Det er vigtigt, at du ikke spænder i mave, baller og lår – det er svært, men øvelse gør mester. Herefter kan du klemme i 5-10 sekunder af gangen ca. 10 gange og gør det gerne dette morgen, middag og aften.

Nogle mænd oplever, at det er nemmere at kontrollere udløsningen, hvis man sætter en penisring nede ved roden på penis. Her vil jeg anbefale en standard penisring som fx The Spur.

En anden god metode, som er effektiv, men godt kan lyde lidt voldsom er klaskemetoden. Klaskemetoden går ud på, at hver gang du er på toilettet, så tager du fat om roden på din penis og klasker den fra side til side mod låret eller du kan også slå den mod hånden eller maven, dette skal gør du 30 hver gang du er på toilettet. Det kan måske gøre lidt ondt, mærk efter, så det ikke bliver ubehageligt for dig og bare rolig, det er en ganske ufarlig øvelse og du får ingen varige mén.

Derudover kan man også få forskellige kondomer, som nedsætter følsomheden under samleje. Der er en lille smule bedøvende creme inde i kondomet, som vil nedsætte følsomheden hos manden (de kommer fra mærket Durex og hedder performa).

 Derudover kan det være en god ide, at gå til lægen og få tjekket, at alt er som det skal være.

Jeg håber der er lidt forskelligt du kan bruge og ellers er du altid velkommen til at skrive igen.
God træning!

Julie
Sexolog & Vaginalterapeut 

Flere indlæg

Spørgsmål

Skriv til Sexologerne

Alle spørgsmål til Sexbrevkassen er anonyme og besvares anonymt

Søg