HUSK FRI FRAGT VED KØB FOR OVER 600 KR

  • MIN KURV    0

    Din indkøbskurv er tom.

Hvordan får jeg en G-punkts orgasme

 

Jeg har i mange år efterhånden, haft besvær med at få en g-punkts orgasme.
Jeg har svært ved dette, under samleje og med mig selv. Er der nogle bestemte øvelser eller metoder, jeg kan tage i brug, for at fremme min længe ønskede orgasme! 

Bedste hilsner :)

 

 

Tak for dit super relevante spørgsmål. Jeg ved, at mange kvinder sidder med de samme tanker og spørgsmål som dig. 

Jeg vil anbefale dig, at du i første omgang begynder at udforske dit g-punktet alene. Når det er sagt, så betyder det ikke, at din partner og dig ikke må have sex. Prøv i stedet, at have fokus på, at nyde hinanden og ikke jagte g-punkts orgasmen. Når du senere hen, har lært hvordan du skal berøres og kærtegnes for, at opnå en g-punkts orgasme, kan du nemmere fortælle din partner, hvordan du vil stimuleres. 

Hvordan finder jeg mit g-punkt
Læg dig på ryggen, evt. med en pude under numsen, så det bliver lettere for dig, at berøre området. Indfør herefter en eller to fingre i vagina (langemand/pegefinger) og lav en ’kom her’ bevægelse op mod navlen. Ca. 3-5 cm oppe i skeden sidder dit g-punkt, det føles som et lidt nubret, ru område, som svulmer op, i takt med, at ophidselse stiger. For de fleste kvinder, er g-punktet nemmere at finde, hvis man er ordentlig ophidset. 

G-punkts orgasmen
Det er en god ide, at du skaber nogle dejlige afslappende omgivelser for dig selv, hvor du har mulighed for, at dykke helt ned i kroppen og smide tankerne væk. Brug gerne lang tid på, at blive tændt op ophidset (se, læs, hør noget der tænder dig) og mærk efter, hvordan nydelsen føles. Når du føler dig ordentlig ophidset, kan du begynde at massere dit g-punkt med forskellige bevægelser, tryk skiftevis hårdt og blødt, masser i bløde runde bevægelser. Øv dig hele tiden i, at trække vejret dybt ned i maven, så du ikke er spændt i baller, underliv og fødder. Mange kvinder har brug for, at stimulere klitoris samtidig med, at g-punktet bliver masseret. Leg med det og find ud af, hvad der virker for dig. Det er vigtigt, at du prøver at smide tankerne væk og øver dig i, at være til stede i nuet og dykke ned i kroppen. På den måde, har du det bedste udgangspunkt, når du skal i gang med at udforske din seksualitet og lære dig selv bedre at kende. 

Bækkenbundstræning
Bækkenbundstræning er en fantastisk måde, at blive mere bevidst om sit underliv på. Det er en god ide, at træne hver dag, enten ved hjælp af bækkenbundskugler eller ved at knibe selv. Når du træner bækkenbunden, styrker du muskulaturen i underlivet, hvilket betyder, at dine orgasmer vil blive kraftigere. 

Legetøj
For nogle kvinder, kan det være nemmere at nå g-punktet med legetøj. Her vil jeg anbefale G-KII fra mærket Je Joue eller NJOY pure wand. Begge produkter har en forhøjning, så der på denne måde, hele tiden er stimulation på g-punktet 

Kærlig hilsen

Julie
Sexolog & Vaginalterapeut 

Flere indlæg

Spørgsmål

Skriv til Sexologerne

Alle spørgsmål til Sexbrevkassen er anonyme og besvares anonymt

Søg